Persoonskenmerken

Wat mij karakteriseert:

 

Nieuwsgierig: hoe werkt onze geest, wat is het verband tussen geest en gevoel.

 

Aanvoelen / groot inlevingsvermogen: ik voel aan wat er speelt / kan me heel goed inleven in mensen en gebeurtenissen.

 

Flexibel: wanneer iets niet werkt, dan ga ik over naar een andere methode.

Ik maak daarbij gebruik van mijn intuitie, creativiteit, spel en bewegen en humor.

 

Geduldig en rustig: haastige spoed is immers zelden goed.

 

Respectvol en verbindend.

Hoe ik kindercoach werd

Hoe ik kindercoach werd

 

Met een brede interesse in kunst, cultuur en talen, ben ik in eerste instantie gids en rondleider geworden. Als gids in Amsterdam gaf ik in 2002 een rondleiding aan een familie met kinderen. Het interactieve contact met de kinderen deed mijn hart sneller kloppen. Dankbaar heb ik hun nieuwsgierigheid en leergierigheid vergroot en ontdekten zij de rijke geschiedenis van de Jordaan. 

Ik ben daarna meer met kinderen gaan werken o.a. als publieksbegeleider:  daarbij heb ik instructies gegeven (hoe werkt het in een museum, wat doe je wel en niet in een theater)  en bgeleiding verzorgd aan zowel inidviduele bezoekers als groepen (primair onderwijs, voortgezet en speciaal onderwijs).

 

De verdieping van het contact met kinderen kwam toen ik zelf moeder werd, nu 13 jaar geleden.  Gaandeweg merkte ik hoe mijn dochter baat had bij mijn liefdevolle ondersteuning en opvoeding. Meebuigen met de grenzen, balans houden en vinden, rust vinden na overprikkeling, helpen bij plannen, kennis helepen vinden ('leergierige honger stillen").  Ik voelde een sterke motivatie om meer kinderen te mogen ondersteunen, ik ben de opleiding kindercoach gaan doen in 2018 en ben verder bij School 's Cool gaan werken  (ondersteuning bij overgang van lagere school naar middelare school). 

 

Sinds 2020 zelfstandig kindercoach 'en zet ik mij vol enthousiasme en passie in om elk kind en elke ouder echt te zien en te horen in hun uitdagingen. 

 

Wat ik verder belangrijk vind voor en bij kinderen:  dat kinderen hun gevoelens mogen uiten, gevoelens leren verwerken / loslaten (ook via tekenen of schrijven), dat kinderen hun talenten kunnen ontwikkelen, dat ze mogen ontdekken wat ze allemaal al kunnen, dat ze nieuwe dingen mogen leren en dat ze ontdekken hoe ze hun gedachtes van negatief naar positief kunnen ombuigen. 

Opleidingen

Opleidingen

Opleidingen

  • Kindercoach, HBO opleiding via Civas, 2018-2020 (theorie en praktijk)
  • Curus 'zelfvertrouwen voor kinderen', Civas, 2020
  • Nationaal Gids, 1997-2021- HBO toerisme - Inkomend toerisme en voorheen 2e graads lerarenopleiding Aardrijkskunde: gericht op het omgaan met groepen toeristen, leiding geven aan groepen, moderne vreemde talen, veel praktijk (in Nederland).
  • VWO, 1995-1997.
  • Havo, 1990-1995.
handkleingrootgiraffje.jpg